Τρίτη

Οικογενειακό δίλημμα - www.autotriti.gr

Mazda 6 1.8 vs Renault Laguna 1.6 vs Volvo S40 1.6
Αγαπητοί φίλοι θελήσαμε να σας συνδέσουμε προσωρινά με το www.autotriti.gr
Θα τούς ενημερώσουμε... και ίσως συνεχίσουμε.


Οι ανάγκες ενός οικογενειάρχη διαφέρουν. Άλλος μπορεί να επικεντρώνεται στην ποιότητα κύλισης, άλλος στην ευχάριστη οδική συμπεριφορά, ενώ δεν αποκλείεται και αυτός που θέλει να «μπει» στο μάτι του γείτονα. Μazda 6, Renault Laguna και Volvo S40, το καθένα με κάτι ξεχωριστό.


Η σπορτίφ επιθετική εμφάνιση αποτελεί το βασικό συστατικό της σχεδίασης του ιαπωνικού μοντέλου.

Πιο οικογενειακές είναι γραμμές της Renault Laguna χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στερείται βαθύτερου χαρακτήρα.

Πολυτέλεια εκπέμπει το Volvo S40. Ξεχωρίζουν οι καθαρές γραμμές και οι όγκοι που δένουν αρμονικά μεταξύ τους.
Εμφάνιση
Η εξωτερική εμφάνιση ενός μοντέλου, το αν δηλαδή σου αρέσει ή όχι, υπόκειται σε υποκειμενικούς παράγοντες για αυτό και δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι. Παρόλα αυτά, οι αντιδράσεις του κόσμου σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο, αλλά και στο πέρασμα του χρόνου, μπορούν να βοηθήσουν ώστε να βγει ένα γενικό συμπέρασμα σχετικά με την εξωτερική του σχεδίαση.
Αναφορικά λοιπόν με την εμφάνιση του Mazda 6, οφείλουμε να πούμε ότι είναι η πιο επιθετική συγκριτικά με αυτή των Renault Laguna και Volvo S40. Η ευμεγέθης μπροστινή μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά, τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα εμπρός, σε συνδυασμό με το κεκλιμένο καπό και το μεγάλο αεραγωγό του προφυλακτήρα, εκπέμπουν έντονο δυναμισμό που θα κερδίζει τους οικογενειάρχες που αισθάνονται ακόμη νέοι, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0.27).
Η Renault Laguna από την άλλη είναι λιγότερο επιθετική, ίσως κάποιοι χαρακτηρίσουν την εξωτερική της εμφάνιση ελαφρώς συντηρητική. Παρόλα αυτά, η μεγάλη εισαγωγή του αέρα διαμήκους του προφυλακτήρα δίνει ένα δυναμικό στιλ, ενώ τα περίτεχνα φωτιστικά σώματα δίνουν κάτι το διαφορετικό. Πίσω όμως, η σχεδίαση του πίσω μέρος κρίνεται ουδέτερη, αφού τα μεγάλα φανάρια που ακολουθούν τις γραμμές του αμαξώματος δεν είναι ικανά να δημιουργήσουν τον αντίκτυπο που χρειάζεται για να κερδίσουν το “νεανικό” κοινό.
Τέλος, το Volvo S40 υιοθετεί μια πιο σουηδική σχεδίαση, στην οποία ξεχωρίζουν οι καθαρές γραμμές. Η τραπεζοειδής μάσκα δένει αρμονικά με το μυώδες καπό, ενώ πανέμορφο είναι το μοντέλο στο πλάι, όπου ξεχωρίζουν οι έντονοι ώμοι πάνω από τους θόλους των πίσω τροχών. Συγκριτικά δηλαδή με τα υπόλοιπα δύο, το σουηδικό μοντέλο εκπέμπει μια αρμονία και πολυτέλεια λογικό άλλωστε αφού ανήκει στην κατηγορία των premium οικογενειακών μοντέλων και διαθέτει όλες τις προδιαγραφές να την «μπεις» στο μάτι του γείτονά σου…



Μίνιμαλ και ταυτόχρονα πολυτελές κρίνεται το εσωτερικό του Volvo S40 1.6

Σπορτίφ προεκτάσεις στο εσωτερικό του Mazda 6. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή κυμαίνονται σε καλά επίπεδα.

Μαλακά υλικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό της Laguna. Καλή η ποιότητα των υλικών, ικανοποιητική η συναρμογή.
Εσωτερικό
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο εσωτερικός διάκοσμος του σουηδικού μοντέλου, κυρίως εξαιτίας του πολυτελούς χαρακτήρα που προβάλλει. Ξεχωρίζει η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα, η οποία ανάλογα με την έκδοση καλύπτεται είτε από αλουμίνιο, είτε από ξύλο (οξιάς). Εκεί βρίσκονται και οι περισσότεροι διακόπτες, οι οποίοι προσφέρουν καλή εργονομία. Εκτεταμένη επίσης είναι η χρήση μαλακών υλικών, ενώ η ποιότητα των υλικών κα η συναρμογή κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα.
Αντίθετα με το S40, το οποίο διακρίνεται για το στιβαρό και πολυτελές προφίλ του, το Mazda 6 ακολουθεί μια πιο επιθετική σχεδίαση, ανάλογη δηλαδή με την εξωτερική του σχεδίαση. Σχεδιαστικά δεν εμφανίζει καινοτομίες, αν και η σχεδίαση του πίνακα οργάνων και τα στρογγυλά χειριστήρια του συστήματος ψύξης-θέρμανσης, παραπέμπουν σε σπορτίφ αισθητική. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, όπως και η συναρμολόγηση, ωστόσο το πολύ καλό ποιοτικά αφρώδες υλικό από την πλευρά του συνοδηγού δε συναντάται και στην πλευρά του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι άλλο ένα δυνατό σημείο του Mazda 6, καθώς το τιμόνι έχει τοποθετηθεί κάθετα και έτσι ο οδηγός νιώθει πολύ ευχάριστα.
Χωρίς μεγάλες ενστάσεις επίσης και το εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου. Τα αφρώδη υλικά που καλύπτουν το ταμπλό είναι ίσως τα πιο μαλακά των τριών, ενώ σύγχρονη μπορεί να χαρακτηρισθεί και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Η θέση οδήγησης εδώ δεν ικανοποιεί πλήρως με τη στήριξη που προσφέρει, κάτι όμως που δεν ισχύει για την άνεση. Καλή τέλος η ποιότητα των υλικών, η συναρμογή όμως δεν αγγίζει το άριστο.



Ελαφρώς πιο άνετα θα καθίσουν οι επιβάτες στο πίσω μέρος του Mazda 6. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 505 λίτρα και κρίνεται παραπάνω από αρκετός.
Χώροι
Στον τομέα των εσωτερικών χώρων μικρό προβάδισμα έχει το Mazda 6. Συγκεκριμένα, έχει το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος πίσω (1.395 χλστ.) και ακολουθούν λίγο πιο πίσω αμφότερα τα δύο μοντέλα με 1.368 χλστ. Το ίδιο ισχύει και ως προς το εσωτερικό ύψος, αφού αυτό είναι –6 χλστ, ενώ στα Renault Laguna και Volvo S40 είναι –17 και – 16 χλστ. αντίστοιχα. Παρά δηλαδή του κεκλιμένου της οροφής και της σφηνοειδούς εξωτερικής σχεδίασης, οι επιβάτες του Mazda 6 κάθονται χαμηλά και έτσι έχουν ικανοποιητικό «αέρα» για το κεφάλι. Τέλος, ως τον προσφερόμενο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, σε κανένα από τα τρία μοντέλα δεν θα αισθανθείς άβολα, στα Renault Laguna όμως και Mazda 6 αυτός είναι μεγαλύτερος συγκριτικά με το Volvo S40. Αναφορικά τέλος με τον χώρο των αποσκευών, εδώ να αναφέρουμε ότι η απόσταση μεταξύ των τριών μοντέλων είναι μεγαλύτερη. Τα περισσότερα θα τα «χωρέσεις» στα 505 dm3 του Mazda 6, αρκετά στα 450 dm3 της Laguna και λιγότερα στο πίσω μέρος του Volvo των 405 dm3.


Ο κινητήρας του Mazda 6 αποδίδει 123 ίππους στο δυναμόμετρο και σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο κινεί άκρως ικανοποιητικά το μοντέλο.
Κινητήρες – επιδόσεις
Τα 123 δυναμομετρημένα άλογα του Mazda 6 σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των πέντε σχέσεων συνθέτουν το πιο ολοκληρωμένο μηχανικό σύνολο μεταξύ των τριών μοντέλων. Σίγουρα, το ιαπωνικό μοντέλο δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αφού τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,3 δευτερόλεπτα, μπορείς όμως να κινηθείς ικανοποιητικότατα και ενίοτε σβέλτα. Στο τελευταίο συνδράμουν το στιβαρό πλαίσιο και το set up της ανάρτησης.
Ανάλογη και η αίσθηση που αποκομίζεις από το μοτέρ της Renault Laguna (105 δυναμομετρημένους ίππους στις 5.930 σ.α.λ.), παρόλο που έχει μικρότερη χωρητικότητα συγκριτικά με το Mazda 6 (1,6 λίτρα). Τα πρώτα 100 χ.α.ω έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα, ενώ το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο εκμεταλλεύεται όλη τη δύναμη του κινητήρα. Αυτό συμβάλλει στην επίτευξη ικανοποιητικών ρεπρίζ, κάτι που εκτιμάται όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο.
Το Volvo S40 από την άλλη αποδίδει 110 ίππους στις 6.010 σ.α.λ. (10 περισσότερους από την επίσημα τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία) και είναι ελαφρώς πιο γρήγορο στο 0-100 χ.α.ω σε σχέση με τη Laguna (12,3 δλ.) κυρίως επειδή το 1.600άρι μοτέρ συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Σε γενικές γραμμές, με κανένα από τα τρία μοντέλα δεν σημειώνεις εκρηκτικές επιδόσεις, όμως αυτό από την άλλη δεν είναι το κύριο μέλημα του υποψήφιου αγοραστή των μοντέλων. Αυτός επιθυμεί να κινείται με ασφάλεια και ικανοποιητικά, κάτι που και τα τρία μοντέλα στο παρέχουν.



Σταθερό το Mazda 6 στον αυτοκινητόδρομο και σβέλτο σε δρόμο σε στροφές, έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Η καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της Laguna, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να κινηθείς γρήγορα με αυτήν.

Η ανάρτηση του S40 φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρωματος. Υπό πίεση το ESP διορθώνει την υποστροφική τάση.
Οδική συμπεριφορά
Διαφορετικός είναι ο προσανατολισμός των τριών μοντέλων στο δρόμο. Το ιαπωνικό μοντέλο είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά, αφού επιδεικνύει ουδέτερη οδική συμπεριφορά, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος (χάρη στην σφιχτή ανάρτηση, διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι περιορισμένες. Πολύ καλή επίσης η αίσθηση που αποκομίζεις από το σύστημα διεύθυνσης, ενώ πολύ καλά σε επίδοση και τα φρένα, αφού για το 100-0 χ.α.ω. απαιτούνται 38 μέτρα. Αντίστοιχα, η Laguna και S40 χρειάζονται 43,1 και 41,2 μέτρα.
Η Renault Laguna από την άλλη στο δρόμο προβάλλει άμεσα τον οικογενειακό της προσανατολισμό, αποτελώντας ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Σε γρήγορη κίνηση σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις περιορίζουν την αίσθηση, ωστόσο το αυτοκίνητο δεν εμπνέει ανησυχία παραμένοντας ουδέτερο, με τον οδηγό να λαμβάνει καλή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. To ΕSP -που προσφέρεται προαιρετικά στη βασική έκδοση των 1,6 λίτρων- δεν απενεργοποιείται, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση των όποιων ανεπιθύμητων τάσεων.
Η οδική συμπεριφορά τέλος του Volvo S40 1.6 κινείται επίσης σε πολύ καλό επίπεδο, κάτι που επιτυγχάνεται χάρη στο καλό πλαίσιο, τα μεγάλα μετατρόχια και το σωστό στήσιμο της ανάρτησης. Πολύ σημαντική είναι η προσφερόμενη άνεση κατά το πέρασμά του ακόμα και από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες φιλτράρονται αποτελεσματικά. Η ευελιξία που παρουσιάζει στην πόλη είναι καλή βάσει των εξωτερικών του διαστάσεων, ενώ το τιμόνι απαιτεί λίγη δύναμη για τους επιτόπιους ελιγμούς ή το παρκάρισμα. Κύριο πεδίο «δράσης» του S40 είναι ο αυτοκινητόδρομος, ενώ και σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι σε θέση να καλύψει τον «ανήσυχο» οικογενειάρχη. Στην ευθεία εμπνέει υψηλή ασφάλεια ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες χωρίς να διαταράσσεται η άνεση των επιβατών. Ασφαλή συμπεριφορά παρουσιάζει και στις στροφές, αφού τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και κάθε τάση να παρεκκλίνει από την πορεία του κατόπιν επιδίωξης του οδηγού «πατάσσεται» από το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (DSTC).


Τιμές – εξοπλισμός
Το Mazda 6 κοστίζει στην έκδοση Touring 17.435 ευρώ. Αυτή περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, A/C, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου. Η Renault Laguna 1.6 είναι πιο οικονομική πρόταση στην έκδοση Authentic, που είναι όμως πιο λιτή συγκριτικά, αφού περιλαμβάνει, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, A/C και ηχοσύστημα. Τέλος, το Volvo S40 κοστίζει 17.280 ευρώ στην έκδοση Kinetic (ιδιαίτερα προνομιακή τιμή για αυτοκίνητο της Premium κατηγορίας), η οποία περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου.

paizein.gr

paizein.gr
Παιδία Παίζειν

On Line Now !

Ενημέρωση των blogs....