Η βελτίωση των αισθητήρων που χρησιμοποιούνται στις φωτογραφικές μηχανές, αλλά και η αύξηση της ισχύος και της ταχύτητας των επεξεργαστών, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά. Μια μέση φωτογραφική μηχανή που κυκλοφόρησε το τελευταίο έτος είναι δεδομένο ότι μπορεί να εγγράψει βίντεο σε ικανοποιητική ποιότητα και χωρίς να ζορίζεται, καθώς ένας αισθητήρας των 10-12 Μegapixels αρκεί για τη δουλειά αυτή, ενώ οι επεξεργαστές που είναι σε θέση να διαχειριστούν τα μεγάλα σε όγκο φωτογραφικά αρχεία που δημιουργούνται, σαφώς και δεν δυσκολεύονται με το βίντεο.
Από την άλλη, είναι δεδομένο ότι μια βιντεοκάμερα συνεχίζει να έχει σαφή πλεονεκτήματα στην εγγραφή βίντεο, κυρίως χάρη στο μεγαλύτερο ζουμ και τη φωτεινότητα των φακών (οι οποίοι από την άλλη δεν χρειάζεται να είναι εξίσου ακριβείς με αυτούς μια φωτογραφικής), των εργονομικό σχεδιασμό για τη λήψη βίντεο, το αποτελεσματικότερο σύστημα σταθεροποίησης εικόνας και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Στο σημείο αυτό βρίσκεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα των φωτογραφικών στη λήψη βίντεο: οι περισσότερες μηχανές, ειδικά αν υποστηρίζουν υψηλή ευκρίνεια στην εγγραφή, δεν επιτρέπουν τις λήψεις για πάνω από 5-10 λεπτά, χρόνος που είναι σαφώς ικανοποιητικός για μικρά κλιπ, όχι όμως και για ολοκληρωμένες βιντεοσκοπήσεις. Επίσης, τα συστήματα αυτόματης εστίασης των φωτογραφιών έχουν σχεδιαστεί προφανώς με έμφαση τις φωτογραφικές λήψεις, στοιχείο που δημιουργεί αρκετά προβλήματα εστίασης κατά την εγγραφή βίντεο, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες. Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι το βάθος πεδίου διαφέρει μεταξύ λήψεων από βιντεοκάμερα ή φωτογραφική, ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι σε μια DSLR μπορεί κανείς να αλλάζει και φακούς.
Τip
Υπέρ και κατά στη χρήση φωτογραφικής και ως βιντεοκάμερας
Υπέρ
● Μία συσκευή ● Δυνατότητα εναλλαγής φακών ● Εύκολη ρύθμιση του βάθους πεδίου
Κατά
● Εργονομία ● Μικρότερο ζουμ ● Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος ● Μέτριας αποτελεσματικότητας αυτόματη εστίαση ● Μη περιστρεφόμενη οθόνη