Τετάρτη

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ! ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ..





Για να δείτε υπότιτλους, κλικ στο κουμπί κάτω δεξιά στο βίντεο (με το τρίγωνο μέσα) και πάλι κλικ στο cc για ενεργοποίηση των captions

H δημισιογράφος Helen Skopis, απτην Αθήνα, ζητάει τις απόψεις του Άλεξ Τζόουνς για την οικονομική κρίση της Ελλάδος,. Ο Τζόουνς εξηγεί γιατί η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που «σχεδιάστηκε» να πέσει. Γιατί δεν μπορεί η Ελλάδα να περιμένει θετικές λύσεις από την επικείμενη σύνοδο κορυφής της ΕΕ. Γιατί η συμμετοχή του ΔΝΤ θα ήταν καταστροφική για τον ελληνικό λαό και γιατί απτη μια η Ελλάδα παροτρύνεται να κάνει δημοσιονομικές περικοπές ενώ πιέζεται ταυτόχρονα να αγοράσει στρατιωτικό εξοπλισμό από τους Ευρωπαίους Εταίρους της.


Ευχαριστώ τον χρήστη με το copyright @ http://www.youtube.com/user/thornless... απ'τον οποίο βρήκα αυτή τη συνέντευξη.

Σχετικό τόπικ στο φόρουμ μου ΙΔΕΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ, εδώ http://ideografhmata.gr/forum/viewtop...







ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ! ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΑΣ..





Για να δείτε υπότιτλους, κλικ στο κουμπί κάτω δεξιά στο βίντεο (με το τρίγωνο μέσα) και πάλι κλικ στο cc για ενεργοποίηση των captions

H δημισιογράφος Helen Skopis, απτην Αθήνα, ζητάει τις απόψεις του Άλεξ Τζόουνς για την οικονομική κρίση της Ελλάδος,. Ο Τζόουνς εξηγεί γιατί η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που «σχεδιάστηκε» να πέσει. Γιατί δεν μπορεί η Ελλάδα να περιμένει θετικές λύσεις από την επικείμενη σύνοδο κορυφής της ΕΕ. Γιατί η συμμετοχή του ΔΝΤ θα ήταν καταστροφική για τον ελληνικό λαό και γιατί απτη μια η Ελλάδα παροτρύνεται να κάνει δημοσιονομικές περικοπές ενώ πιέζεται ταυτόχρονα να αγοράσει στρατιωτικό εξοπλισμό από τους Ευρωπαίους Εταίρους της.


Ευχαριστώ τον χρήστη με το copyright @ http://www.youtube.com/user/thornless... απ'τον οποίο βρήκα αυτή τη συνέντευξη.

Σχετικό τόπικ στο φόρουμ μου ΙΔΕΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ, εδώ http://ideografhmata.gr/forum/viewtop...







Δευτέρα

καποιοι πληρωνονται για να μας τρομαζουν



Γυρίζω την πλάτη στα «παπαγαλάκια»

Δεν τρομάζω από τα όποια μέτρα.

Ενημερώνομαι μόνο από την Εφημερίδα μου, ψύχραιμα.

Εφαρμόζω τα δικά μου μέτρα. Πάνω από κυβερνήσεις.

Είμαι νοικοκύρης στο σπίτι μου; Είμαι!

Οι Έλληνες επιβιώσαμε. Από τους Ρωμαίους, Τούρκους και Γερμανούς.

Δεν θα μας Χαλάσει το Δεν Νοιάζομαι. Τιμωρώ! συνεχίζεται…

καποιοι πληρωνονται για να μας τρομαζουν



Γυρίζω την πλάτη στα «παπαγαλάκια»

Δεν τρομάζω από τα όποια μέτρα.

Ενημερώνομαι μόνο από την Εφημερίδα μου, ψύχραιμα.

Εφαρμόζω τα δικά μου μέτρα. Πάνω από κυβερνήσεις.

Είμαι νοικοκύρης στο σπίτι μου; Είμαι!

Οι Έλληνες επιβιώσαμε. Από τους Ρωμαίους, Τούρκους και Γερμανούς.

Δεν θα μας Χαλάσει το Δεν Νοιάζομαι. Τιμωρώ! συνεχίζεται…

Πέμπτη

Οι νόμοι του Murphy



Oι νόμοι του Murphy


1. Νόμος της μηχανικής επισκευής - Αφού τα χέρια σας καλυφθούν εξ ολοκλήρου με γράσο, τότε θα αρχίσει να σας τρώει η μύτη σας ή θα θέλετε να πάτε στην τουαλέτα.

2. Νόμος της βαρύτητας - Οποιοδήποτε εργαλείο ή βίδα, όταν πέσει, θα κυλήσει προς τη λιγότερο προσβάσιμη γωνία.


3. Νόμος των πιθανοτήτων - Η πιθανότητα του να σας παρακολουθούν είναι ανάλογη της ηλιθιότητας της πράξης σας.

4. Νόμος των Τυχαίων Αριθμών - Αν καλέσετε λάθος αριθμό, η γραμμή ποτέ δεν είναι κατειλημμένη και κάποιος πάντα θα απαντήσει.

5. Νόμος του Άλλοθι - Αν πείτε στον προϊστάμενό σας ότι καθυστερήσατε να πάτε στη δουλειά γιατί έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου σας, την επομένη όντως θα σκάσει το λάστιχο του αυτοκινήτου σας.

6. Νόμος των Αλλαγών - Όταν αλλάζετε λωρίδα κυκλοφορίας στο δρόμο, η λωρίδα που μόλις αφήσατε θα αρχίσει να κινείται πιο γρήγορα από εκείνη στην οποία μετακινηθήκατε.

7. Νόμος του Μπάνιου - Με το που βυθίζετε το σώμα σας στην μπανιέρα, είναι βέβαιο ότι το τηλέφωνο θα χτυπήσει.

8. Νόμος των Συναντήσεων - Η πιθανότητα να συναντήσετε τυχαία κάποιον που γνωρίζετε αυξάνεται άρδην όταν βρίσκεστε με άτομο που δε θέλετε να σας δουν μαζί.

9. Νόμος του αποτελέσματος - Όταν προσπαθήσετε να αποδείξετε σε κάποιον ότι ένα μηχάνημα δε δουλεύει, εκείνη τη στιγμή θα δουλέψει.

10. Νόμος της Βιομηχανικής - Η ένταση της φαγούρας είναι ανάλογη του βαθμού δυσκολίας στο να ξύσετε το συγκεκριμένο σημείο.

11. Νόμος θεάτρου, σινεμά - Τα άτομα των οποίων οι θέσεις απέχουν περισσότερο από το διάδρομο θα φτάσουν τελευταία και είναι πάντα εκείνα που θα εγκαταλείψουν τις θέσεις τους αρκετές φορές για να πάρουν ένα σνακ, κάτι να πιουν ή να πάνε στην τουαλέτα και που θα φύγουν πριν από το τέλος της παράστασης ή της προβολής. Εκείνοι που κάθονται δίπλα στο διάδρομο ουδέποτε μετακινούνται, έχουν πολύ μακριά πόδια ή μεγάλες κοιλιές και πάντα περιμένουν μέχρι να αδειάσει η αίθουσα για να σηκωθούν.

12. Νόμος του Καφέ - Με το που καθίσετε να απολαύσετε ένα ζεστό καφέ στη δουλειά, ο προϊστάμενός σας θα σας ζητήσει να κάνετε κάτι που θα διαρκέσει έως ότου να κρυώσει το καφές σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τον φραπέ το καλοκαίρι (σ.σ.: φραπές όχι φρέντο, φραπές!) που θα βράζει μέχρι να επιστρέψετε σε αυτόν.

13. Νόμος των Αποδυτηρίων - Εάν υπάρχουν μόλις δύο άτομα σε αποδυτήρια, θα έχουν γειτονικά ντουλαπάκια.

14. Νόμος Φυσικών Επιφανειών - Η πιθανότητα μιας φέτας ψωμί με μαρμελάδα να προσγειωθεί με την πλευρά της μαρμελάδας στο χαλί είναι ανάλογη του πόσο καινούριο και ακριβό είναι αυτό το χαλί.

15. Νόμος των Λογικών Επιχειρημάτων - Τα πάντα είναι δυνατά όταν δεν έχετε ιδέα για τι μιλάτε.

16. Νόμος της Ενδυματολογικής Εμφάνισης - Αν τα ρούχα σας κάνουν, δεν είναι ωραία.

17. Νόμος του Εμπορικού Μάρκετινγκ - Μόλις ανακαλύψετε ένα προϊόν που σας αρέσει πάρα μα πάρα πολύ, θα σταματήσουν την παραγωγή του.

18. Νόμος των Ιατρών - Εάν δεν αισθάνεστε καλά και κλείσετε ραντεβού με τον ιατρό σας, μέχρι να φτάσετε θα αισθάνεστε καλύτερα. Αν δεν κλείσετε ραντεβού θα παραμείνετε άρρωστοι.

19.Νόμος επιστροφής από super market- έχεις όλες τις σακούλες με τα ψώνια στο ένα χέρι ώστε με το άλλο να ανοίξεις την πόρτα της πολυκατοικίας σου και τα κλειδιά βρίσκονται στην ίδια πλευρά που κρατάς τα ψώνια".

Οι νόμοι του Murphy



Oι νόμοι του Murphy


1. Νόμος της μηχανικής επισκευής - Αφού τα χέρια σας καλυφθούν εξ ολοκλήρου με γράσο, τότε θα αρχίσει να σας τρώει η μύτη σας ή θα θέλετε να πάτε στην τουαλέτα.

2. Νόμος της βαρύτητας - Οποιοδήποτε εργαλείο ή βίδα, όταν πέσει, θα κυλήσει προς τη λιγότερο προσβάσιμη γωνία.


3. Νόμος των πιθανοτήτων - Η πιθανότητα του να σας παρακολουθούν είναι ανάλογη της ηλιθιότητας της πράξης σας.

4. Νόμος των Τυχαίων Αριθμών - Αν καλέσετε λάθος αριθμό, η γραμμή ποτέ δεν είναι κατειλημμένη και κάποιος πάντα θα απαντήσει.

5. Νόμος του Άλλοθι - Αν πείτε στον προϊστάμενό σας ότι καθυστερήσατε να πάτε στη δουλειά γιατί έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου σας, την επομένη όντως θα σκάσει το λάστιχο του αυτοκινήτου σας.

6. Νόμος των Αλλαγών - Όταν αλλάζετε λωρίδα κυκλοφορίας στο δρόμο, η λωρίδα που μόλις αφήσατε θα αρχίσει να κινείται πιο γρήγορα από εκείνη στην οποία μετακινηθήκατε.

7. Νόμος του Μπάνιου - Με το που βυθίζετε το σώμα σας στην μπανιέρα, είναι βέβαιο ότι το τηλέφωνο θα χτυπήσει.

8. Νόμος των Συναντήσεων - Η πιθανότητα να συναντήσετε τυχαία κάποιον που γνωρίζετε αυξάνεται άρδην όταν βρίσκεστε με άτομο που δε θέλετε να σας δουν μαζί.

9. Νόμος του αποτελέσματος - Όταν προσπαθήσετε να αποδείξετε σε κάποιον ότι ένα μηχάνημα δε δουλεύει, εκείνη τη στιγμή θα δουλέψει.

10. Νόμος της Βιομηχανικής - Η ένταση της φαγούρας είναι ανάλογη του βαθμού δυσκολίας στο να ξύσετε το συγκεκριμένο σημείο.

11. Νόμος θεάτρου, σινεμά - Τα άτομα των οποίων οι θέσεις απέχουν περισσότερο από το διάδρομο θα φτάσουν τελευταία και είναι πάντα εκείνα που θα εγκαταλείψουν τις θέσεις τους αρκετές φορές για να πάρουν ένα σνακ, κάτι να πιουν ή να πάνε στην τουαλέτα και που θα φύγουν πριν από το τέλος της παράστασης ή της προβολής. Εκείνοι που κάθονται δίπλα στο διάδρομο ουδέποτε μετακινούνται, έχουν πολύ μακριά πόδια ή μεγάλες κοιλιές και πάντα περιμένουν μέχρι να αδειάσει η αίθουσα για να σηκωθούν.

12. Νόμος του Καφέ - Με το που καθίσετε να απολαύσετε ένα ζεστό καφέ στη δουλειά, ο προϊστάμενός σας θα σας ζητήσει να κάνετε κάτι που θα διαρκέσει έως ότου να κρυώσει το καφές σας. Το ίδιο συμβαίνει και με τον φραπέ το καλοκαίρι (σ.σ.: φραπές όχι φρέντο, φραπές!) που θα βράζει μέχρι να επιστρέψετε σε αυτόν.

13. Νόμος των Αποδυτηρίων - Εάν υπάρχουν μόλις δύο άτομα σε αποδυτήρια, θα έχουν γειτονικά ντουλαπάκια.

14. Νόμος Φυσικών Επιφανειών - Η πιθανότητα μιας φέτας ψωμί με μαρμελάδα να προσγειωθεί με την πλευρά της μαρμελάδας στο χαλί είναι ανάλογη του πόσο καινούριο και ακριβό είναι αυτό το χαλί.

15. Νόμος των Λογικών Επιχειρημάτων - Τα πάντα είναι δυνατά όταν δεν έχετε ιδέα για τι μιλάτε.

16. Νόμος της Ενδυματολογικής Εμφάνισης - Αν τα ρούχα σας κάνουν, δεν είναι ωραία.

17. Νόμος του Εμπορικού Μάρκετινγκ - Μόλις ανακαλύψετε ένα προϊόν που σας αρέσει πάρα μα πάρα πολύ, θα σταματήσουν την παραγωγή του.

18. Νόμος των Ιατρών - Εάν δεν αισθάνεστε καλά και κλείσετε ραντεβού με τον ιατρό σας, μέχρι να φτάσετε θα αισθάνεστε καλύτερα. Αν δεν κλείσετε ραντεβού θα παραμείνετε άρρωστοι.

19.Νόμος επιστροφής από super market- έχεις όλες τις σακούλες με τα ψώνια στο ένα χέρι ώστε με το άλλο να ανοίξεις την πόρτα της πολυκατοικίας σου και τα κλειδιά βρίσκονται στην ίδια πλευρά που κρατάς τα ψώνια".

Σάββατο

Bring Them Back - English Version




Reunite Them! BRING THEM BACK!
Thousands of pieces of Greek antiquities are hosted in the British Museum. Our campaign does not ask for the return of those.
We ask for the return of the Parthenon Marbles in Greece and the Reunification of the Monument.
We, the users of the Internet obtain power and we are able to mobilize the international public opinion. Our goal can be achieved this way.
Do you believe this is fair? If yes, help this goal come true.
Say your own BRING THEM BACK!

Bring Them Back - English Version




Reunite Them! BRING THEM BACK!
Thousands of pieces of Greek antiquities are hosted in the British Museum. Our campaign does not ask for the return of those.
We ask for the return of the Parthenon Marbles in Greece and the Reunification of the Monument.
We, the users of the Internet obtain power and we are able to mobilize the international public opinion. Our goal can be achieved this way.
Do you believe this is fair? If yes, help this goal come true.
Say your own BRING THEM BACK!

Δευτέρα

Ιδέα! για την οικονομία. βήμα 1ον

Ας μοιραστούμε την Ιδέα.
Τι θα λέγατε εάν κάθε Τετάρτη, συνειδητά δεν θα πηγαίνουμε στα σούπερ καταστήματα;
Κάθε Τετάρτη να αγοράζουμε από τα καταστήματα της γειτονιάς. Θα μας αρέσει να γνωρίσουμε τους ανθρώπους της διπλανής μας πόρτας. Ένας χαιρετισμός, τυχαίος ή όχι, θα ημιουργήσει "κατάσταση".
Ας μεταδώσουμε την Ιδέα.
Να στείλουμε το μήνυμα σε κάθε φίλο και γνωστό. Όταν θα σχολιάσουν το αποτέλεσμα στα Μ.Μ.Ε. τότε θα είμαστε στο ξεκίνημα.
Στα σχόλια, καταθέστε τις προτάσεις σας. Καλή συνέχεια.

Ιδέα! για την οικονομία. βήμα 1ον

Ας μοιραστούμε την Ιδέα.
Τι θα λέγατε εάν κάθε Τετάρτη, συνειδητά δεν θα πηγαίνουμε στα σούπερ καταστήματα;
Κάθε Τετάρτη να αγοράζουμε από τα καταστήματα της γειτονιάς. Θα μας αρέσει να γνωρίσουμε τους ανθρώπους της διπλανής μας πόρτας. Ένας χαιρετισμός, τυχαίος ή όχι, θα ημιουργήσει "κατάσταση".
Ας μεταδώσουμε την Ιδέα.
Να στείλουμε το μήνυμα σε κάθε φίλο και γνωστό. Όταν θα σχολιάσουν το αποτέλεσμα στα Μ.Μ.Ε. τότε θα είμαστε στο ξεκίνημα.
Στα σχόλια, καταθέστε τις προτάσεις σας. Καλή συνέχεια.

Σάββατο

Ελληνικα ή greeklish ???


ΑΛΛΟ ΝΑ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΜΠΟΡΩ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ;
ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΛΑΘΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ (ΚΑΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ) ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΕΑΝ Η ΛΗΘΗ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΑΝΤΙ Ω ΘΑ ΒΑΛΩ W ΚΑΙ ΑΝΤΙ Θ, 8 Ή ΑΝΤΙ Ξ 3 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΤΗΝ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ - ΚΑΛΗ ΠΟΡΕΙΑ - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ.

απάντηση σε όσους επιμένουν να γράφουν greeklish

Ελληνικα ή greeklish ???


ΑΛΛΟ ΝΑ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΜΠΟΡΩ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ;
ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΛΑΘΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ (ΚΑΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ) ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΕΑΝ Η ΛΗΘΗ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΑΝΤΙ Ω ΘΑ ΒΑΛΩ W ΚΑΙ ΑΝΤΙ Θ, 8 Ή ΑΝΤΙ Ξ 3 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΤΗΝ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ - ΚΑΛΗ ΠΟΡΕΙΑ - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ.

απάντηση σε όσους επιμένουν να γράφουν greeklish

Τρίτη

Και μετά μας λένε οι κουτόφραγκοι πως δεν υπάρχει συνέχεια στο ελληνικό κράτος.


Ποιός είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
Νά'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

(Γ. Σουρής, 1853-1919)


Και μετά μας λένε οι κουτόφραγκοι πως δεν υπάρχει συνέχεια στο ελληνικό κράτος.


Ποιός είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
Νά'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

(Γ. Σουρής, 1853-1919)


Παρασκευή

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο "made in Greece"




ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ
- Πτολεμαΐδα
- Ηλεκτρικό αυτοκίνητο "made in Greece" στην πόλη του λιγνίτη;
Η Άννα συνέδεσε το αυτοκίνητό της με την ηλεκτρική παροχή, για να το φορτίσει στη διάρκεια της νύχτας. Δεν κυκλοφορούσαν πολλά Ι.X. της συγκεκριμένης μάρκας στους δρόμους, αλλά η δημοτικότητά τους αυξανόταν μέρα με την ημέρα: ήταν "πράσινα", είχαν πολύ χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και αμελητέα τέλη κυκλοφορίας. Και, για σκέψου, δεν είχαν κατασκευαστεί στη Γερμανία ή την Ιταλία, αλλά στην …Πτολεμαΐδα!
Το παραπάνω σενάριο μπορεί να ακούγεται, σήμερα, εξωπραγματικό, αλλά αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε κάποια χρόνια, αν ευοδωθεί το φιλόδοξο όραμα μιας ομάδας ανθρώπων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας: επιστημόνων με έδρα τη Λάρισα, τοπικών αρχόντων της Πτολεμαΐδας, στελεχών του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας και συνεργατών τους.
Άλλωστε, οι συνθήκες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον ευνοϊκότερες για ένα τέτοιο εγχείρημα: η -αρχικά διστακτική- αγορά "ζητάει" περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μόνο στη Γερμανία υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 1.000.000 τέτοια μέχρι το 2020 και στη Γαλλία άλλα 2.000.000), ενώ έδαφος κερδίζουν οι μικρότερες γραμμές συναρμολόγησης/παραγωγής οχημάτων.

«Τα παλαιού τύπου εργοστάσια, με τις μεγάλες σειρές παραγωγής, άρχισαν να καταργούνται και δεν αναμένεται να ιδρυθούν καινούργια, εκτός ίσως από περιορισμένες περιπτώσεις σε Κίνα, Ινδία και ενδεχομένως Βραζιλία», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας, Γιώργος Μπλάνας, εκ των εμπνευστών του εγχειρήματος.
Στην Ελλάδα απασχολούνται σήμερα περίπου 2.000 εργαζόμενοι στην κατασκευή και συναρμολόγηση αμαξωμάτων. Παράλληλα, υπάρχει σημαντική τεχνογνωσία στην κατασκευή αμαξωμάτων, μέσω εταιριών όπως η ΕΛΒΟ και η Σαρακάκης. Αξιοσημείωτο είναι το "know-how" στις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μέσω εταιριών όπως η TROPICAL ΑΕΒΕ στο Περιστέρι Αττικής), αλλά και στην κατασκευή εξοπλισμού/υποδομών βιομηχανικής παραγωγής (από εταιρίες όπως η NAMCO στη Θεσσαλονίκη).
Ερωτηθείς αν θεωρεί ότι η αγορά θα υποδεχόταν θετικά ένα αυτοκίνητο με ελληνικό "brand", o κ.Μπλάνας απάντησε: «Πιστεύω ναι. Στο εξωτερικό οι Έλληνες επιστήμονες θεωρούνται από τους καλύτερους στον σχεδιασμό αυτοκινήτων». "Θα το οδηγούν με υπερηφάνεια" Πάντως, ο ίδιος δηλώνει επιφυλακτικός ως προς το αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να πωλείται προς μόλις 5.000 ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός στόχος. «Δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε ένα αυτοκίνητο πολύ χαμηλού κόστους, αλλά ένα αυτοκίνητο που Έλληνες και ξένοι θα οδηγούν με υπερηφάνεια», σημειώνει.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Πτολεμαΐδας, Γρηγόρης Τσιούμαρης, η ύπαρξη ζήτησης για το σχεδιαζόμενο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά τεκμηριώνεται με σχετική έρευνα. Ο δήμος έχει ήδη υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας για τη στρατηγική ανάπτυξη του όλου εγχειρήματος, ενώ έχει δεσμεύσει από το ΕΑΠ τα πρώτα 550.000 ευρώ (σ.σ. Το ΕΑΠ ή αλλιώς «τοπικός πόρος» είναι το ανταποδοτικό τέλος της ΔΕΗ προς την τοπική κοινωνία). Φυσικά, το ανταποδοτικό τέλος δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση τέτοιου εγχειρήματος. Στην επένδυση θα χρειαστεί να "μπουν" ιδιώτες επενδυτές, από τη στάση των οποίων θα εξαρτηθεί τελικά και η ενδεχόμενη επέκτασή της.
Κατά τον κ.Τσιούμαρη, εάν το εγχείρημα εγκριθεί και τυπικά από το δημοτικό συμβούλιο -κάτι που αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα- και αφού αποδειχθεί ότι είναι βιώσιμο, ο δήμος προτίθεται να «μπει» κι ως μέτοχος στη μονάδα και να καλέσει τους επενδυτές να συμμετάσχουν. «Ήδη, εντοπίστηκαν κάποια κτήρια εντός της πρώην ΑΕΒΑΛ. Υπάρχουν λοιπόν τα χρήματα και οι διαθέσιμοι χώροι, που είναι δίπλα σε σιδηροδρομικό δίκτυο και σε κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού», επεσήμανε. Σε πρώτη φάση, στη μονάδα θα συναρμολογούνται τμήματα του αυτοκινήτου, ορισμένα από τα οποία θα είναι ελληνικής κατασκευής κι άλλα θα έρχονται "από έξω".
Αν υπάρξει επενδυτής, που ενδιαφέρεται να παράγει περισσότερα εξαρτήματα, τότε η μονάδα μπορεί να επεκταθεί, καθώς διαθέσιμη έκταση υπάρχει. Σύμφωνα με πληροφορίες, αν όλα εξελιχθούν κατ΄ευχήν, το πρώτο αυτοκίνητο -το πρωτότυπο- θα είναι έτοιμο εντός διετίας. Απώτερος στόχος ένα εξολοκλήρου ελληνικό ΙΧ «Απώτερος στόχος είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξολοκλήρου ελληνικό», τόνισε ο κ. Μπλάνας, σύμφωνα με τον οποίο το πρωτότυπο του αυτοκινήτου «βρίσκεται σε καλό δρόμο», ενώ το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή συναρτάται άμεσα με τις προθέσεις των επενδυτών. Κατά τον ίδιο, έχει υποβληθεί και σχετική πρόταση χρηματοδότησης από το ερευνητικό πρόγραμμα "ΘΑΛΗΣ". Αν και ο κ.Μπλάνας κράτησε κλειστά τα "χαρτιά του" ως προς τα μεγέθη -οικονομικά και ποσοτικά- της επένδυσης, ωστόσο σημείωσε ότι στο αυτοκίνητο, πέρα από την αργή φόρτιση (διάρκειας οκτώ ωρών), θα υπάρχει και η ταχεία, το λεγόμενο plug-in (σε μία ώρα). Αν το όχημα αποφασιστεί να είναι υβριδικό, τότε θα είναι "εν σειρά" και όχι "παράλληλα" υβριδικό.
Στην Ελλάδα, ο κλάδος του αυτοκινήτου εισφέρει το 2% του ΑΕΠ (με τη συμμετοχή των καυσίμων ανέρχεται στο 2,5%). Το ποσοστό αυτό καθορίζεται κυρίως από το εμπόριο -όπου δραστηριοποιούνται περίπου 3.900 επιχειρήσεις- και τα 16.000 συνεργεία επισκευής, ενώ η απασχόληση στον κλάδο ανέρχεται σε περίπου 124.000 άτομα (συνυπολογιζόμενων των απασχολούμενων στο λιανεμπόριο καυσίμων). Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από το …1916!
Η κίνηση που ξεκινά στην Πτολεμαΐδα, με στόχο να βγει στους δρόμους ένα ελληνικό αυτοκίνητο, δεν είναι η πρώτη: σχετικές προσπάθειες έχουν γίνει ήδη από το 1916-1918 (!) και μάλιστα ορισμένες με -έστω προσωρινή- επιτυχία. Πρώτος διδάξας ήταν ο Νικόλαος Θεολόγου, που επιστρέφοντας από την Αμερική, όπου εργαζόταν ως μηχανικός αυτοκινήτου, ίδρυσε ομώνυμη εταιρία. Το 1958, το μοντέλο "505" της εταιρίας "Attica" του ομίλου Βιοπλαστίκ «τράκαρε» πάνω στον φόρο τετράτροχων. Δέκα χρόνια αργότερα, η αθηναϊκή «Alta» τοποθέτησε πάνω σε πλαίσιο της γερμανικής "Fuldamobil" ένα αμάξωμα δικής της σχεδίασης, φτιάχνοντας το επιτυχημένο τρίκυκλο «A200», που γνώρισε "δόξες" μέχρι το 1974 (το εργοστάσιο έκλεισε το 1978). Την ίδια χρονιά που το «Α200» έκλεινε τον κύκλο του, το «Pony», δημιούργημα της NAMCO των αδερφών Κοντογούρη, ξεκινούσε στη Θεσσαλονίκη τη δική του πορεία, υπό το σήμα -αρχικά- της «Citroen» και με κινητήρα της γαλλικής εταιρίας. Χάρη στη χαμηλή τιμή του, τo «Pony» όχι απλά κατέκλυσε τους ελληνικούς δρόμους, αλλά εξήχθη κιόλας. Η παραγωγή του πάτησε οριστικά «φρένο» το 1992. Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1980, κατασκευάστηκε το πρώτο ελληνικό «Nissan» στον Βόλο από εργοστάσιο του ομίλου Teocar. Δίπλα στο εργοστάσιο δημιουργήθηκε μια ακόμη μονάδα, που κατασκεύαζε καθίσματα και μεταλλικά μέρη αυτοκινήτων. Πριν σταματήσει τη λειτουργία του (1995), το εργοστάσιο λέγεται ότι είχε ήδη παράγει 170.000 αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά, κυκλοφορούν ακόμη…

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο "made in Greece"




ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ
- Πτολεμαΐδα
- Ηλεκτρικό αυτοκίνητο "made in Greece" στην πόλη του λιγνίτη;
Η Άννα συνέδεσε το αυτοκίνητό της με την ηλεκτρική παροχή, για να το φορτίσει στη διάρκεια της νύχτας. Δεν κυκλοφορούσαν πολλά Ι.X. της συγκεκριμένης μάρκας στους δρόμους, αλλά η δημοτικότητά τους αυξανόταν μέρα με την ημέρα: ήταν "πράσινα", είχαν πολύ χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και αμελητέα τέλη κυκλοφορίας. Και, για σκέψου, δεν είχαν κατασκευαστεί στη Γερμανία ή την Ιταλία, αλλά στην …Πτολεμαΐδα!
Το παραπάνω σενάριο μπορεί να ακούγεται, σήμερα, εξωπραγματικό, αλλά αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε κάποια χρόνια, αν ευοδωθεί το φιλόδοξο όραμα μιας ομάδας ανθρώπων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας: επιστημόνων με έδρα τη Λάρισα, τοπικών αρχόντων της Πτολεμαΐδας, στελεχών του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας και συνεργατών τους.
Άλλωστε, οι συνθήκες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον ευνοϊκότερες για ένα τέτοιο εγχείρημα: η -αρχικά διστακτική- αγορά "ζητάει" περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μόνο στη Γερμανία υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 1.000.000 τέτοια μέχρι το 2020 και στη Γαλλία άλλα 2.000.000), ενώ έδαφος κερδίζουν οι μικρότερες γραμμές συναρμολόγησης/παραγωγής οχημάτων.

«Τα παλαιού τύπου εργοστάσια, με τις μεγάλες σειρές παραγωγής, άρχισαν να καταργούνται και δεν αναμένεται να ιδρυθούν καινούργια, εκτός ίσως από περιορισμένες περιπτώσεις σε Κίνα, Ινδία και ενδεχομένως Βραζιλία», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας, Γιώργος Μπλάνας, εκ των εμπνευστών του εγχειρήματος.
Στην Ελλάδα απασχολούνται σήμερα περίπου 2.000 εργαζόμενοι στην κατασκευή και συναρμολόγηση αμαξωμάτων. Παράλληλα, υπάρχει σημαντική τεχνογνωσία στην κατασκευή αμαξωμάτων, μέσω εταιριών όπως η ΕΛΒΟ και η Σαρακάκης. Αξιοσημείωτο είναι το "know-how" στις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μέσω εταιριών όπως η TROPICAL ΑΕΒΕ στο Περιστέρι Αττικής), αλλά και στην κατασκευή εξοπλισμού/υποδομών βιομηχανικής παραγωγής (από εταιρίες όπως η NAMCO στη Θεσσαλονίκη).
Ερωτηθείς αν θεωρεί ότι η αγορά θα υποδεχόταν θετικά ένα αυτοκίνητο με ελληνικό "brand", o κ.Μπλάνας απάντησε: «Πιστεύω ναι. Στο εξωτερικό οι Έλληνες επιστήμονες θεωρούνται από τους καλύτερους στον σχεδιασμό αυτοκινήτων». "Θα το οδηγούν με υπερηφάνεια" Πάντως, ο ίδιος δηλώνει επιφυλακτικός ως προς το αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να πωλείται προς μόλις 5.000 ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός στόχος. «Δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε ένα αυτοκίνητο πολύ χαμηλού κόστους, αλλά ένα αυτοκίνητο που Έλληνες και ξένοι θα οδηγούν με υπερηφάνεια», σημειώνει.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Πτολεμαΐδας, Γρηγόρης Τσιούμαρης, η ύπαρξη ζήτησης για το σχεδιαζόμενο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά τεκμηριώνεται με σχετική έρευνα. Ο δήμος έχει ήδη υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας για τη στρατηγική ανάπτυξη του όλου εγχειρήματος, ενώ έχει δεσμεύσει από το ΕΑΠ τα πρώτα 550.000 ευρώ (σ.σ. Το ΕΑΠ ή αλλιώς «τοπικός πόρος» είναι το ανταποδοτικό τέλος της ΔΕΗ προς την τοπική κοινωνία). Φυσικά, το ανταποδοτικό τέλος δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση τέτοιου εγχειρήματος. Στην επένδυση θα χρειαστεί να "μπουν" ιδιώτες επενδυτές, από τη στάση των οποίων θα εξαρτηθεί τελικά και η ενδεχόμενη επέκτασή της.
Κατά τον κ.Τσιούμαρη, εάν το εγχείρημα εγκριθεί και τυπικά από το δημοτικό συμβούλιο -κάτι που αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα- και αφού αποδειχθεί ότι είναι βιώσιμο, ο δήμος προτίθεται να «μπει» κι ως μέτοχος στη μονάδα και να καλέσει τους επενδυτές να συμμετάσχουν. «Ήδη, εντοπίστηκαν κάποια κτήρια εντός της πρώην ΑΕΒΑΛ. Υπάρχουν λοιπόν τα χρήματα και οι διαθέσιμοι χώροι, που είναι δίπλα σε σιδηροδρομικό δίκτυο και σε κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού», επεσήμανε. Σε πρώτη φάση, στη μονάδα θα συναρμολογούνται τμήματα του αυτοκινήτου, ορισμένα από τα οποία θα είναι ελληνικής κατασκευής κι άλλα θα έρχονται "από έξω".
Αν υπάρξει επενδυτής, που ενδιαφέρεται να παράγει περισσότερα εξαρτήματα, τότε η μονάδα μπορεί να επεκταθεί, καθώς διαθέσιμη έκταση υπάρχει. Σύμφωνα με πληροφορίες, αν όλα εξελιχθούν κατ΄ευχήν, το πρώτο αυτοκίνητο -το πρωτότυπο- θα είναι έτοιμο εντός διετίας. Απώτερος στόχος ένα εξολοκλήρου ελληνικό ΙΧ «Απώτερος στόχος είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξολοκλήρου ελληνικό», τόνισε ο κ. Μπλάνας, σύμφωνα με τον οποίο το πρωτότυπο του αυτοκινήτου «βρίσκεται σε καλό δρόμο», ενώ το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή συναρτάται άμεσα με τις προθέσεις των επενδυτών. Κατά τον ίδιο, έχει υποβληθεί και σχετική πρόταση χρηματοδότησης από το ερευνητικό πρόγραμμα "ΘΑΛΗΣ". Αν και ο κ.Μπλάνας κράτησε κλειστά τα "χαρτιά του" ως προς τα μεγέθη -οικονομικά και ποσοτικά- της επένδυσης, ωστόσο σημείωσε ότι στο αυτοκίνητο, πέρα από την αργή φόρτιση (διάρκειας οκτώ ωρών), θα υπάρχει και η ταχεία, το λεγόμενο plug-in (σε μία ώρα). Αν το όχημα αποφασιστεί να είναι υβριδικό, τότε θα είναι "εν σειρά" και όχι "παράλληλα" υβριδικό.
Στην Ελλάδα, ο κλάδος του αυτοκινήτου εισφέρει το 2% του ΑΕΠ (με τη συμμετοχή των καυσίμων ανέρχεται στο 2,5%). Το ποσοστό αυτό καθορίζεται κυρίως από το εμπόριο -όπου δραστηριοποιούνται περίπου 3.900 επιχειρήσεις- και τα 16.000 συνεργεία επισκευής, ενώ η απασχόληση στον κλάδο ανέρχεται σε περίπου 124.000 άτομα (συνυπολογιζόμενων των απασχολούμενων στο λιανεμπόριο καυσίμων). Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από το …1916!
Η κίνηση που ξεκινά στην Πτολεμαΐδα, με στόχο να βγει στους δρόμους ένα ελληνικό αυτοκίνητο, δεν είναι η πρώτη: σχετικές προσπάθειες έχουν γίνει ήδη από το 1916-1918 (!) και μάλιστα ορισμένες με -έστω προσωρινή- επιτυχία. Πρώτος διδάξας ήταν ο Νικόλαος Θεολόγου, που επιστρέφοντας από την Αμερική, όπου εργαζόταν ως μηχανικός αυτοκινήτου, ίδρυσε ομώνυμη εταιρία. Το 1958, το μοντέλο "505" της εταιρίας "Attica" του ομίλου Βιοπλαστίκ «τράκαρε» πάνω στον φόρο τετράτροχων. Δέκα χρόνια αργότερα, η αθηναϊκή «Alta» τοποθέτησε πάνω σε πλαίσιο της γερμανικής "Fuldamobil" ένα αμάξωμα δικής της σχεδίασης, φτιάχνοντας το επιτυχημένο τρίκυκλο «A200», που γνώρισε "δόξες" μέχρι το 1974 (το εργοστάσιο έκλεισε το 1978). Την ίδια χρονιά που το «Α200» έκλεινε τον κύκλο του, το «Pony», δημιούργημα της NAMCO των αδερφών Κοντογούρη, ξεκινούσε στη Θεσσαλονίκη τη δική του πορεία, υπό το σήμα -αρχικά- της «Citroen» και με κινητήρα της γαλλικής εταιρίας. Χάρη στη χαμηλή τιμή του, τo «Pony» όχι απλά κατέκλυσε τους ελληνικούς δρόμους, αλλά εξήχθη κιόλας. Η παραγωγή του πάτησε οριστικά «φρένο» το 1992. Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1980, κατασκευάστηκε το πρώτο ελληνικό «Nissan» στον Βόλο από εργοστάσιο του ομίλου Teocar. Δίπλα στο εργοστάσιο δημιουργήθηκε μια ακόμη μονάδα, που κατασκεύαζε καθίσματα και μεταλλικά μέρη αυτοκινήτων. Πριν σταματήσει τη λειτουργία του (1995), το εργοστάσιο λέγεται ότι είχε ήδη παράγει 170.000 αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά, κυκλοφορούν ακόμη…

paizein.gr

paizein.gr
Παιδία Παίζειν

On Line Now !

Ενημέρωση των blogs....