Σάββατο

Ο πρόεδρος της Google για ΝΑ Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική αποκαλύπτει τα σχέδιά του

πηγή: kathimerini.gr


Παρελθόν σε 4 χρόνια τα γλωσσικά σύνορα

Ο πρόεδρος της Google για ΝΑ Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική αποκαλύπτει τα σχέδιά του

Συνέντευξη στον Κωστα Δεληγιαννη

Την ενίσχυση της παρουσίας της Google στην Ελλάδα, με νέες επενδύσεις και μεγαλύτερη στελέχωση του γραφείου της στη χώρα μας, αλλά και την προβολή της, κάτι που θα ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα, αποκαλύπτει σε αποκλειστική του συνέντευξη στην «Κ» ο Carlo d’ Asaro Biondo, πρόεδρος για την Google για τη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Ο ίδιος δηλώνει επιφυλακτικός απέναντι στην προοπτική θέσπισης κανόνων για τη λειτουργία του Ιντερνετ, ενώ εκτιμά πως η τεχνολογία αυτόματης μετάφρασης που αναπτύσσει η Google θα έχει βελτιωθεί τόσο δραστικά μέσα σε μία τετραετία, που κυριολεκτικά θα καταργήσει κάθε έννοια γλωσσικών συνόρων.

– Το Ιντερνετ ήδη επηρεάζει τις ζωές δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη· ο Ερικ Σμιτ, πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Google, έχει υποστηρίξει πως έπαιξε σημαντικό ρόλο ακόμη και στις πρόσφατες αραβικές εξεγέρσεις. Πώς βλέπετε το μέλλον του παγκόσμιου ιστού;

– Το Διαδίκτυο έχει επιφέρει όντως επανάσταση σε πάρα πολλούς τομείς και συμφωνώ πως η ιντερνετική ελευθερία έκφρασης ήταν καταλυτικό στοιχείο στις αντικαθεστωτικές διαμαρτυρίες στα αραβικά κράτη. Ωστόσο, ο παγκόσμιος ιστός δεν είναι ακριβώς παγκόσμιος, αφού η συντριπτική πλειονότητα του περιεχομένου προέρχεται από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία. Πιστεύω λοιπόν πως οι υπόλοιποι πολιτισμοί -όπως ο ελληνικός ή ο ιταλικός- δεν έχουν προς το παρόν τη θέση που τους αξίζει στο Ιντερνετ. Ετσι, στοχεύουμε να βοηθήσουμε στην ενίσχυση της online παρουσίας της τοπικής κουλτούρας χωρών γενικά, και της Ελλάδας ειδικότερα.

– Με ποιον τρόπο;

– Στα σχέδιά μας είναι να επενδύσουμε και να ενισχύσουμε το ελληνικό τμήμα μας. Ετσι, μέσα από διάφορα πρότζεκτ που ετοιμάζουμε, και για τα οποία δεν μπορώ να ανακοινώσω ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες, σκοπεύουμε κατ’ αρχάς να προβάλουμε την πολιτισμική κληρονομιά της χώρας. Αλλά και να εμπλουτίσουμε το τοπικό περιεχόμενο για τους Ελληνες και ξένους χρήστες – με νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικών χαρτών π.χ., όπου θα μπορούν να αναρτούν το δικό τους υλικό.

– Κάτι τέτοιο θα είχε επίδραση και στην ελληνική οικονομία;

– Πιστεύουμε πως μόνον αυξάνοντας το τοπικό περιεχόμενο μπορεί να αυξηθεί και ο τοπικός αριθμός χρηστών και, κατά συνέπεια, ο κύκλος εργασιών των εγχώριων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο Ιντερνετ. Παράλληλα, η ενίσχυση της online παρουσίας της Ελλάδας είναι αυτονόητο πως θα έχει σημαντικά οφέλη για την τουριστική της βιομηχανία. Μην ξεχνάτε πως το 80% των τουριστών από τις ανεπτυγμένες χώρες χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να επιλέξει πού θα κάνει διακοπές. Επίσης ο ιστός δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να πουλούν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο χωρίς να διαθέτουν αντιπροσωπείες στο εξωτερικό. Εχουμε στόχο λοιπόν να βοηθήσουμε τις μικρές ή μεσαίες ελληνικές εταιρείες που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία.

– Την ίδια στιγμή όμως το Ιντερνετ έχει πλήξει τομείς όπως η έντυπη δημοσιογραφία, η μουσική παραγωγή και η κινηματογραφική βιομηχανία. Στην πρόσφατη σύνοδό του το G8 υποστήριξε πως πρέπει να τεθούν κανόνες στον παγκόσμιο ιστό με στόχο την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, ενώ για τον ίδιο λόγο η Ε.Ε. θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις από τον Σεπτέμβριο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Ποια είναι η γνώμη σας;

– Η προσωπική μου άποψη είναι πως οι υπεύθυνοι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, ώστε οι όποιοι κανόνες να μη «φρενάρουν» την εξέλιξη του Ιντερνετ. Οσον αφορά πάντως τα πνευματικά δικαιώματα, η Google έχει υπογράψει συμφωνίες με τους μεγαλύτερους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικής ιδιοκτησίας και φροντίζει ώστε ένα μεγάλο μέρος των κερδών της (περίπου 7 δισ. δολάρια ετησίως) να καταλήγει στους δημιουργούς ή στις ιστοσελίδες που φιλοξενούν τις διαφημίσεις της. Ετσι, ορισμένοι δημοσιογραφικοί όμιλοι, για παράδειγμα, έχουν καταφέρει τελευταία να συνδυάσουν με επιτυχία τα έσοδα από τις online διαφημίσεις με διάφορα συνδρομητικά μοντέλα στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις.

– Ωστόσο οι περιπτώσεις αυτές αφορούν κυρίως τις ΗΠΑ και τη Βρετανία…

– Η αλήθεια είναι πως οι αγγλόφωνες εφημερίδες έχουν το επιπλέον πλεονέκτημα πως ένα μεγάλο μέρος των αναγνωστών τους προέρχεται από το εξωτερικό, κάτι που προφανώς δεν ισχύει για μια ελληνική εφημερίδα. Εντούτοις, νομίζω πως βρισκόμαστε στον μέσον της μετάβασης στην ιντερνετική εποχή και η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά όταν το διαδίκτυο αποκτήσει μεγαλύτερη διείσδυση και τοπικά. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία της αυτόματης μετάφρασης που αναπτύσσουμε βελτιώνεται τόσο γρήγορα, που μέσα σε 2-4 χρόνια ένας Γάλλος π.χ. δεν θα έχει λόγο να ενημερωθεί για κάποια είδηση που αφορά την Ελλάδα από ένα γαλλικό σάιτ, αλλά θα επιλέγει κάποια ελληνική ιστοσελίδα την οποία θα μεταφράζει αυτόματα. Διευρύνοντας έτσι απεριόριστα το αναγνωστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται δυνητικά οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο.

– Προφανώς η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν εξελίσσεται μόνο για την ανάγνωση σάιτ.

– Ισως η πιο επαναστατική της λειτουργία είναι η δυνατότητα μετάφρασης γραπτού κειμένου και ομιλίας σε πραγματικό χρόνο. Η λειτουργία αυτή δεν θα χρειαστεί περισσότερα από δύο με τέσσερα χρόνια για να ξεκινήσει να χρησιμοποιείται εμπορικά. Κατά συνέπεια, δύο άνθρωποι θα μπορούν να συνεννοούνται μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, μιλώντας ο καθένας στη δική του γλώσσα.

Υπολογιστικό νέφος

– Μέχρι σήμερα, το σήμα κατατεθέν της Google είναι η μηχανή αναζήτησης. Πιστεύετε πως κάποια άλλη πλατφόρμα μπορεί να πάρει την πρωτοκαθεδρία στο μέλλον;

– Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως, έπειτα από έξι χρόνια, τα μεγαλύτερα κέρδη της Google θα προέρχονται από τις υπηρεσίες που θα προσφέρει σε οργανισμούς και εταιρείες μέσω του υπολογιστικού νέφους και των φορητών υπολογιστών που «τρέχουν» το λειτουργικό σύστημα Chrome OS. Αλλωστε, εκτός από το να βελτιώνουμε τα προϊόντα μας -κάθε χρόνο εισάγουμε περίπου 60 καινοτομίες στους αλγόριθμους της μηχανής αναζήτησης- πρέπει να επεκτεινόμαστε διαρκώς και σε νέους τομείς. Φαντάζεστε π.χ. ποια θα ήταν η κατάσταση της εταιρείας σήμερα, αν δεν είχε δημιουργήσει το δικό της «οικοσύστημα» για smartphone και tablet PC;

– Ενας τέτοιος τομέας είναι και η κοινωνική δικτύωση; Πρόσφατα ο πρώην CEO της Coogle Ερικ Σμιτ δήλωσε ότι «τα θαλάσσωσε» επειδή δεν έδωσε τη δέουσα σημασία στην ολοένα αυξανόμενη δημοφιλία του Facebook.

– Ακόμα και εταιρείες-κολοσσοί όπως η Google δεν καταφέρνουν πάντα να αντιληφθούν τη δυναμική που τελικά θα αποκτήσουν ορισμένες νέες τάσεις στο Ιντερνετ. Κρίνοντας εκ των υστέρων, νομίζω πως θα έπρεπε να είχαμε εντείνει πολύ περισσότερο τις προσπάθειές μας στον συγκεκριμένο τομέα. Σήμερα πάντως, δεν έχει νόημα να δημιουργήσουμε έναν «κλώνο» του Facebook, αλλά μια πλατφόρμα με διαφορετική φιλοσοφία (σ.σ.: η πλατφόρμα αυτή, με την επωνυμία «Google+» λειτουργεί εδώ και λίγα 24ωρα δοκιμαστικά στη διεύθυνση plus.google.com).

paizein.gr

paizein.gr
Παιδία Παίζειν

On Line Now !

Ενημέρωση των blogs....